مزیت‌ های پوشیدن گن بعد از عمل جراحی زیبایی

تصور کنید که بعد از عمل جراحی پیکرتراشی به خانه بازگشته‌اید، با انتظاری برای دیدن نتیجه ایده‌آل و هر آن‌چه که تصور داشته‌اید؛ اما چیزی که ممکن است ندانید این است که کلید رسیدن به بهترین نتیجه، در لباسی کوچک و کشسان نهفته است: گن‌های پس از جراحی. این گن‌ها فراتر از یک لباس ساده هستند؛ آنها جادویی از مواد تنفس‌پذیر و کشسان‌اند که پوست و عضلات شما را در جای خود نگاه می‌دارند و بهبود را تسریع می‌کنند.

پوشیدن گن بعد از عمل پیکرتراشی، مثل داشتن یک دستیار نامرئی است که در هر قدم از دوران بهبودی همراه شماست. این لباس‌های درمانی، با دقت و برای هر ناحیه جراحی‌شده طراحی شده‌اند، تا ورم و درد را کاهش دهند، جریان خون را بهبود بخشند و شکل جدید بدن شما را تثبیت کنند. بدون این حمایت حیاتی، نتیجه نهایی ممکن است به مراتب کمتر از آنچه انتظار داشتید، باشد.

گن‌ها نه تنها بهبود جسمی شما را تسریع می‌کنند، بلکه اعتماد به نفس شما را نیز تقویت می‌کنند، زیرا هر روز که می‌گذرد، شما به هدف نهایی خود نزدیک‌تر می‌شوید. پس اگر به دنبال نتایج بی‌نقص و سریع‌تر هستید، پوشیدن گن پس از جراحی، نه تنها یک انتخاب بلکه یک ضرورت است.

عملکرد صحیح و کلیدی گن بعد از عمل جراحی زیبایی، برای تسریع در روند بهبودی بدن بیمار، کاهش تورم، مهار حرکات‌های غیر ضروری و جلوگیری از تجمع مایع زیر پوست بوده و برای بیمارانی که تحت عمل‌های جراحی کاهش وزن، لیپوساکشن، بزرگ کردن سینه، ابدومینوپلاستی یا هر عمل زیبایی و ترمیمی دیگر قرار گرفته‌اند، مناسب است. در حقیقت پوشیدن این نوع گن‌ها روشی برای مراقبت‌های بعد از عمل شمرده می‌شود.

راحتی، اولویت اول و اصلی هر کسی است که عمل جراحی زیبایی انجام داده است؛ پس داشتن یک گن با کیفیت بالا و استانداردهای پزشکی می‌تواند تفاوت بسیاری ایجاد کنند. گن‌ها با در نظر گرفتن راحتی بیمار طراحی شده‌اند و به‌عنوان یک حمایت‌کننده از بدن به بهبود سریع فرد کمک می‌کنند. اما اغلب پرسش‌هایی در مورد نقش گن بعد از عمل جراحی و در زمان مراقبت پرسیده می‌شود که در این مقاله تلاش شده تا ضمن بررسی مزیت‌های گن مخصوص بعد از عمل زیبایی، به آن سوالات نیز پاسخ داده شود.

 

استفاده از گن بعد از عمل جراحی زیبایی، نسبت به فرم‌دهی بدن و تنظیم بافت‌های آن موثر عمل می‌کند.

 

چرا باید حتما از گن بعد از عمل جراحی زیبایی استفاده کرد؟

پوشیدن گن برای عوارض احتمالی پس از عمل، موفق و موثر عمل می‌کند. این لباس‌ها که به‌طور ویژه طراحی می‌شوند، نه‌تنها روند بهبود را سرعت می‌بخشند بلکه فرد را به فرم ایده‌آل و مطلوب بدن نزدیک می‌کنند. همچنین دردی که معمولا با جراحی همراه است، با استفاده از این گن‌ها به‌طور قابل‌توجهی کم‌تر شده و تورم‌های ناشی از جراحی به‌طور چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

یکی دیگر از اهداف اصلی پوشیدن گن بعد از عمل جراحی زیبایی، تثبیت ناحیه جراحی‌شده و اطمینان از حفظ فرم و اندازه عضو موردنظر است. این گن‌ها به‌طور قابل‌توجهی به نتیجه نهایی عمل جراحی زیبایی کمک می‌کنند، احتمال عوارضی مانند ترومبوز یا گردش خون ضعیف را کاهش می‌دهند و با فشرده کردن قسمت جراحی‌شده، از تجمع خون نیز پیش‌گیری می‌کنند. تجمع خون، لخته شدن را در بر دارد که می‌تواند برای سلامت فرد بسیار خطرناک باشد. از طرفی پوشیدن گن با ایجاد جریان خون یک‌نواخت در بدن، ناحیه موردنظر را تقویت کرده و اکسیژن و مواد مغذی را به‌طور پایداری تامین می‌کند. همه‌ی این موارد بر اهمیت پوشیدن گن بعد از عمل جراحی زیبایی تاکید دارند.

 

کاربردهای گن بعد از عمل جراحی زیبایی

برای هر بخشی از بدن که احتمال انجام جراحی زیبایی یا ترمیمی بر روی آن وجود دارد، گن مختص به همان ناحیه نیز طراحی شده است. این گن‌ها عبارتند از:

  • جراحی لیفت صورت یا لیفت گردن

این عمل برای ترمیم بافت یا کشیدن پوست بوده که گن مخصوص صورت می‌تواند از بافت‌های تازه ترمیم‌شده حمایت و مراقبت کند و تورم ناشی از عمل را کاهش دهد.

  • جراحی سینه

استفاده از گن بعد از عمل جراحی‌های لیفت سینه یا کوچک کردن سینه، نقش مهمی در فرم‌دهی و تثبیت شکل جدید سینه‌ها دارند. این گن‌ها قالبا به‌صورت سوتین بوده و براساس سایز سینه انتخاب می‌شوند.

  • جراحی لیپوساکشن

پوشیدن گن بعد از انجام عمل زیبایی پیکرتراشی یا لیپوساکشن، به کانتور کردن بدن، کاهش تورم و بهبودی سریع‌تر کمک می‌کند.

  • جراحی کوچک کردن شکم

این نوع گن‌ها پس از جراحی از ناحیه شکم مراقبت کرده، تورم و درد را کاهش می‌دهند و به داشتن ظاهری صاف‌تر و زیباتر کمک می‌کنند.

  • جراحی لیفت بازو

فرم گرفتن و سفت شدن بافت بازو یا به اصطلاح کانتور شدن دقیق‌تر و ظریف‌تر بازوها با استفاده از پوشیدن گن مخصوص بادی کانتورینگ بدن، راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌گیرد.

  • جراحی بادی کانتورینگ

جراحی‌هایی که فرد به دلیل کاهش وزن شدید، دچار پوست اضافه شده‌اند و باید برداشته شوند، نیازمند گن‌های مخصوصی هستند که کل بدن را در بر بگیرد و با تسکین درد و از بین بردن ورم‌های ایجادشده به رسیدن فرد به اندام دل‌خواه کمک کند. این گن‌ها به نوعی تکمیل‌کننده کانتور نهایی بدن هستند.

کاهش تورم، رفع کبودی، بهبود جریان خون و اکسیژن‌رسانی، از مهم‌ترین مزیت‌های پوشیدن گن بعد از عمل جراحی زیبایی است.

 

مزیت‌های پوشیدن گن بعد از عمل جراحی زیبایی

استفاده از گن‌های درمانی و گن مخصوص عمل‌های زیبایی و بادی کانتورینگ، مزایای متعددی دارد که تجربه بهبود و طول دوران نقاهت را دل‌پذیر می‌کند. در ادامه این مزیت‌های کلیدی را برمی‌شمریم:

  1. کاهش تورم:

یکی از واکنش‌های بدن بعد از جراحی، تورم یا کبودی در ناحیه جراحی‌شده بوده که بهترین راه برای برطرف کردن آن پوشیدن گن مخصوص بعد از عمل جراحی است. این نوع گن‌ها به‌طور یک‌نواخت با اعمال فشار در همه جای بدن، روند بهبودی را سرعت می‌بخشند.

  1. گردش خون بهبودیافته:

فشار ملایم و ثابتی که توسط گن بعد از عمل روی بدن ایجاد می‌شود، گردش خون را در ناحیه تحت‌درمان بالا می‌برد و اکسیژن‌رسانی و تامین مواد مغذی برای بدن را بهتر می‌کند.

  1. نتایج بهتر جراحی:

کانتور کردن یا فرم مناسب بخشیدن به اندام، از مهم‌ترین دلایل و مزیت‌های استفاده از گن مخصوص بعد از عمل زیبایی، به‌ویژه عمل‌های لیپوساکشن یا کوچک کردن شکم است. این گن‌ها با حمایت از بافت‌های بدن، آن‌ها را به سمت جای صحیح هدایت می‌کنند و موجب می‌شوند تا بافت در جای جدید خود قرار بگیرد و نتیجه‌ی عمل اثربخش باشد.

  1. کاهش خطر عوارض:

پوشیدن گن ضمن بهبود جریان خون، تا حد زیادی موجب پیش‌گیری از خطراتی مانند لخته شدن خون یا سروم می‌شود و ریسک ابتلا به مشکلات احتمالی مانند عفونت بعد از عمل جراحی سینه را کاهش می‌دهد.

  1. راحتی:

خوشبختانه گن‌ها به گونه‌ای با کیفیت طراحی شده‌اند که فرد در طول دوران نقاهت احساس راحتی کند.

  1. بهبود جای زخم:

با این‌که پوشیدن گن‌ به‌طور کامل جای اسکار یا زخم را برطرف نمی‌کند، اما تا حد قابل‌قبولی  تشکیل بافت اسکار را کاهش می‌دهد. این اتفاق موجب می‌شود زخم‌ها نازک‌تر و صاف‌تر شوند و کمتر در معرض دید قرار بگیرند. البته استفاده از آنتی اسکار نیز ضروری است.

 

زمان‌بندی پوشیدن گن مخصوص بعد از عمل زیبایی به چه صورت است؟

زمان پوشیدن گن به‌ویژه بلافاصله بعد از عمل جراحی، بسیار حیاتی است و به سه مرحله تقسیم می‌شود:

مرحله اول

این زمان تقریبا 4 هفته بعد از جراحی است. در طول این مدت، گن بایستی حتما به‌طور مداوم و در 24 ساعت شبانه‌روز پوشیده شود؛ مگر در زمان استحمام. گن‌ها غالبا از قلاب‌ یا قزن‌ ساخته می‌شوند که عمل پوشیدن را برای فرد آسان‌تر کنند و اصطکاک و تماس با جای زخم را به حداقل برسانند.

مرحله میانی

مرحله دوم دوران نقاهت، تقریبا 4 هفته بعد از جراحی زیبایی است که در این زمان نیز باید بین 2 تا 8 هفته به پوشیدن گن سپری شود. این مرحله به دلیل کاهش تولید مایع در محل جراحی، نیاز به پوشیدن گن کمتر احساس می‌شود؛ بنابراین اغلب گن‌ها بدون زیپ طراحی شده و مورداستفاده قرار می‌گیرد تا فرد احساس راحتی بیشتری داشته باشد. پوشیدن مداوم این نوع گن‌ها در تمام طول روز غیرضروری است اما نباید پوشیدن آن را هم نادیده گرفت.

مرحله نهایی

تا زمان رسیدن فرد به این مرحله از پوشیدن گن، که تقریبا 3 ماه به طول انجامیده است، قاعدتا باید خطوط جدید بدن به‌طور واضحی قابل‌مشاهده باشند. در عین حال بیشتر افراد متوجه از بین رفتن ورم و کبودی نیز می‌شوند؛ چنان‌چه این اتفاق قابل رویت نباشد یا درد و تورم وجود داشته باشد، فرد باید پوشیدن گن مخصوص بعد از عمل زیبایی را ادامه دهد.

 

جنس پارچه و نوع دوخت در گن های بعد از عمل جراحی زیبایی، در استفاده راحت موثر هستند.

 

گن بعد از عمل جراحی زیبایی را با چه معیارهایی باید انتخاب کرد؟

انتخاب گن مخصوص بعد از عمل در ابتدا باید به مشورت پزشک باشد و گنی باید در نظر گرفته شود که نه‌تنها باعث افزایش راحتی در دوران نقاهت باشد، بلکه طیف وسیعی از عوارض و خطرات احتمالی را هم کاهش دهد. بنابراین معمولا به افرادی که عمل بادی کانتورینگ انجام می‌دهند، به‌عنوان یک عمل سنگین، توصیه می‌شود که حداقل 6 هفته این گن‌ها را بپوشند. پوشیدن گن مخصوص برای عمل‌های سبک‌تر و کوچک‌تر، تا 4 هفته کافی است.

صرف‌نظر از روش جراحی، راحتی باید اولویتی مهم در انتخاب گن باشد. این موضوع به مواد اولیه  با کیفیتی که در ساخت گن به کار رفته است، بستگی دارد. بهتر است گن مخصوص بعد از عمل زیبایی دارای خواص ضدباکتریایی باشد تا از رشد باکتری روی پوست پیش‌گیری شود.

قابلیت تنفس‌پذیری پوست نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که از تعریق بدن جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد ناحیه موردنظر خشک باقی بماند. این امر از بسیاری عوارض پوستی یا عفونت زخم بخیه را کاهش داده و حتی با قابلیت جذب رطوبت، مانع گسترش باکتری‌ها در سایر نقاط بدن می‌شود و از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری می‌کند.

طراحی لباس نیز نقش به‌سزایی در افزایش راحتی و سهولت استفاده در زمان پوشیدن دارد. اغلب طراحی‌های بدون دوخت در گن مخصوص بعد از عمل زیبایی، ترجیح بسیاری از بیماران و پزشکان جراح است؛ چراکه تحریکات پوستی را به حداقل می‌رساند. بنابراین از قزن یا زیپ برای باز و بسته کردن گن استفاده می‌کنند تا با کمتر شدن میزان اصطکاک، بیمار فرایندی راحت‌تر و کارآمدتر ار تجربه کند.

حال که با مزیت‌ها و ویژگی‌های انواع گن آشنا شدید و ضرورت استفاده از آن‌ها را دریافتید، بهتر است به سراغ گن‌های استاندارد و با کیفیتی بروید که نه‌تنها به نتیجه‌ی عمل آسیبی وارد نمی‌کند، بلکه برای فرم‌دهی و بهبود بدن بیمار هم مثمرثمر است. در همین راستا انواع گن ورونیک که در دسته‌بندی‌های مختلف گن زنانه، گن صورت و گردن، گن مردانه و سوتین وجود دارند که شرکت آراسیما به‌عنوان واردکننده رسمی این محصولات، گن مورنظر را در اختیار پزشکان و دواطلبان جراحی زیبایی قرار می‌دهد. این شرکت همچنین در تامین ادوات پزشکی مانند فانل یا قیف پروتز، آنتی اسکار برای بهبود زخم‌های جراحی و نیز انواع پروتز سینه نیز فعالیت دارد و با سابقه‌ای طولانی در همکاری با پزشکان جراحی پلاستیک، کسب اعتبار کرده است. برای مشاهده انواع گن بعد از عمل جراحی به صفحه موردنظر در وب سایت آراسیما بروید و مدل موردنیاز خود را انتخاب کنید.

منبع:

www.centreforsurgery.com

آخرین مقالات