صفر تا صد فرآیند عمل جراحی برای بزرگ کردن سینه

حدود 60 سال پیش، اولین عمل جراحی بزرگ کردن سینه با استفاده از پروتزهای سیلیکونی انجام شد و دنیای جراحی پلاستیک را برای همیشه تغییر داد!

به لطف پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی و فناوری‌های جدید، این اتفاق سرآغاز مسیرهای نوینی گردید؛ تا جایی‌که امروزه داوطلبان و بیماران بی‌شماری از این گزینه استفاده می‌کنند و می‌توانند نسبت به شکل و اندازه پروتز سینه، نظر خود را اعمال کنند. تکنیک‌ها و متدهای جای‌گذاری و شیوه‌ی بُرش نیز تکامل یافته و بر کیفیت ساخت پروتزها از لحاظ سلامت، ایمنی و طول عمر، افزوده شده است.

خلاصه آن‌که اگر امروز به فکر بزرگ کردن سینه‌ هستید، گزینه‌های زیادی مقابل شما است تا برای چنین تصمیم مهمی، بهترین انتخاب را داشته باشید. اما بهتر است قبل از هر چیزی بدانید عمل بزرگ کردن سینه چیست؟ فرآیند آن به‌ چه صورت است؟ شامل چه مراحلی می‌شود؟ چه افرادی کاندیدای مناسب این عمل هستند؟ و چه اقداماتی پیش و بعد از عمل لازم است؟ پس اگر داوطلب این عمل هستید، این مقاله منبع خوبی برای شما است تا اطلاعات مفیدی را کسب کنید؛ اطلاعاتی از گرفتن مشاوره تا بهبودی و استراحت. با صرف چند دقیقه برای مطالعه این بلاگ، همراه ما باشید.

 

قبل از هر اقدامی به‌منظور انجام یک عمل جراحی برای بزرگ کردن سینه، باید با پزشک متخصص مشورت کرد.

 

همه‌ی آن‌چه که باید برای عمل جراحی بزرگ کردن سینه بدانید:

  • مشاوره به‌منظور عمل بزرگ کردن سینه

برای آن‌که بتوانید تصمیم‌گیری کاملا آگاهانه داشته باشید، اولین قدم مشاوره با یک جراح و پزشک متخصص است. جراح حرفه‌ای ابتدا پرسش‌هایی را درباره انگیزه و هدف‌تان از انجام این عمل، انتظارات و نتیجه دل‌خواه‌تان مطرح می‌کند. سپس اطلاعاتی را پیرامون فرآیند عمل، انواع پروتز سینه و خطرات یا عوارض احتمالی آن، در اختیار شما می‌گذارد؛ مانند آن‌که علی‌رغم دوام بسیاری از پروتزهای سینه، اما بهتر است که هر ده سال یک‌بار نسبت به تعویض آن اقدام کرد.

در زمان مشاوره با پزشک، شما این فرصت را دارید تا سوالات و دغدغه‌مندی‌های خود را نیز بپرسید. پس تلاش کنید تا قبل از حاضر شدن در جلسه مشاوره حتما یک لیست سوال تهیه کنید تا ابهامی برای‌تان باقی نماند. پزشک متخصص با مشورت صحیح و ارزیابی سلامت، شرایط قبل از عمل و احتمالات خطرساز را بررسی کرده و درباره محل قرارگیری پروتز سینه براساس فیزیک و اندام شما، درباره گزینه‌های پیش رو با شما صحبت خواهد کرد تا مطمئن شوید.

 

  • آماده‌سازی قبل از انجام عمل بزرگ کردن سینه

این مرحله برای زمانی است که شما تصمیم قطعی خود را برای عمل بزرگ کردن سینه گرفته‌اید و باید اقداماتی را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که آمادگی کامل دارید. این اقدامات شامل این موارد است:

    • حداقل یک هفته قبل از جراحی، از نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.
    • در مورد مصرف قرص‌های مکمل و داروهای ضدالتهابی مانند ایبوپروفن که ممکن است در بیهوشی تداخل ایجاد کند، یا خطر خونریزی را در پی داشته باشد، با پزشک خود مشورت کنید. (امکان دارد پزشک به شما توصیه کند که یک هفته قبل از تاریخ جراحی، مصرف برخی از داروها را متوقف کنید.)
    • حتما از همسر، دوست یا یکی از اعضای خانواده خود بخواهید تا لااقل 24 ساعت بعد از عمل جراحی، در کنار شما بماند.
    • زمان مرخصی خود را مشخص و برطبق آن برنامه‌ریزی کنید و هر گونه هماهنگی‌های لازم را در مورد امور منزل یا مراقبت از کودک، انجام دهید.
    • بهداشت بدن خود را رعایت کنید و یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید تا از احتمالاتی مانند مسمومیت یا حساسیت، پیش‌گیری کرده باشید.

برش جراحی بزرگ کردن سینه یا پروتز سینه، معمولا در قسمت زیر سینه که پوست بیشترین میزان چین را دارد، انجام می‌شود.

 

  • حین عمل جراحی بزرگ کردن سینه

اغلب بیماران یا داوطلبان عمل جراحی بزرگ کردن سینه، در زمان عمل، بیهوشی دریافت می‌کنند. به این معنی که در جریان این اتفاق، فرد به یک خواب عمیق رفته و احساسی ندارد! بسته به نیاز بیمار و تکنیک‌های پزشک متخصص، بزرگ کردن سینه می‌تواند به روش‌های متعددی باشد. برخی از پزشکان برشی کوچک در قسمت بالا یا زیر سینه ایجاد می‌کنند تا راحت‌تر بتوانند پروتز را جای دهند. به دلیل آن‌که برای خیلی از افراد باقی نماندن جای بخیه، دغدغه مهمی است، پزشک تلاش می‌کند تا برش را در قسمتی از پوست سینه که چین دارد، ایجاد کند که این برش معمولا جایی در قسمت پایین سینه و قفسه سینه، به هم می‌رسند.

بعد از این مرحله، نوبت به انتقال ایمپلنت (پروتز) به داخل بدن می‌رسد. برای این کار نیز بسیاری از پزشکان از تکنیک انتقال پروتز بدون تماس دست استفاده می‌کنند که برای این منظور ابزاری به نام فانل یا قیف پروتز به کار گرفته می‌شود. قیف پروتز دارای محفظه‌ای خالی است که ایمپلنت یا پروتز سینه داخل آن قرار می‌گیرد و قسمت انتهایی قیف با قیچی به اندازه طول برش روی بدن، بریده می‌شود تا پروتز با فشار دست پزشک به زیر پوست سینه هدایت شده و در محل مناسب قرار گیرد. در این فرآیند پروتز هیچ‌گونه تماسی با پوست بدن بیمار و دست پزشک ندارد و تا حد بسیار زیادی خطر انتقال آلودگی و انقباض کپسولی را کاهش می‌دهد. (سطح پوست بدن بیمار جایی است که بیشترین میزان باکتری را دارد و ممکن است موجب بروز بیماری شود.)

مدت زمان کل عمل، در حدود 45 دقیقه بوده که البته در صورت عمل ترکیبی (لیفت و پروتز) زمان آن افزایش می‌یابد.

 

  • بهبود و ریکاوری داوطلب انجام عمل سینه

پس از هوشیاری کامل بعد از عمل جراحی بزرگ کردن سینه، باید انتظار کمی بی‌قراری و درد را داشت. همچنین حالاتی مانند گلودرد خفیف یا احساس تهوع ناشی از قرار گرفتن لوله تنفسی در حین عمل، وجود دارد که جزء واکنش‌های طبیعی بوده و برای روزهای اول عادی است. داشتن کمی تورم، درد و ناراحتی در ناحیه قفسه سینه نیز محتمل بوده که جای نگرانی نیست. علی‌رغم آن‌که بسیاری از افراد این نشانه‌ها را اتفاقاتی چالش‌برانگیز تلقی می‌کنند اما با مصرف مُسکن و داروهای تجویزی توسط پزشک معالج، به‌راحتی برطرف می‌شوند.

پس از جراحی و در دوارن نقاهت نیز گارمنت یا سوتین‌ مخصوص بعد از عمل زیبایی، باید جایگزین سوتین معمولی شود. این کار موجب می‌شود تا فرم جدید سینه‌ها تثبیت شده و محافظت به‌درستی صورت گیرد.

پوشیدن سوتین‌های مخصوص، پس از جراحی بزرگ کردن سینه، پروتز سینه یا لیفت سینه، منجر به کاهش تورم و فشار شده و به تسریع روند بهبود کمک می‌کند. برخی از بیماران نیز به توصیه پزشک خود از یک باند در بالای سینه‌ها استفاده می‌کنند تا پروتزها را سریع‌تر و راحت‌تر در جای خود ثابت کنند. این مورد نیز بسته به نوع عمل و نظر پزشک، در افراد مختلف، متفاوت است.

در زمان نقاهت و روند بهبودی، بهتر است دامنه حرکتی بیمار به بازوها محدود شده، از برداشتن اجسام سنگین خودداری کرده و با استراحت کامل، تجربه‌ی عمل را برای خود شیرین کند!

 

پوشیدن سوتین مخصوص بعد از عمل جراحی بزرگ کردن سینه، از الزامات بعد از هر عمل در دوران نقاهت است.

 

  • پس از عمل جراحی بزرگ کردن سینه

پس از عمل، رعایت کردن برخی موارد و دستورالعمل‌ها ضروری است؛ مانند خودداری کردن از فعالیت‌های بدنی، انجام ماساژهای تجویزشده و خاص، عدم مصرف داروهای تسکین‌دهنده بدون نسخه پزشک و پوشیدن سوتین مخصوص بعد از عمل بزرگ کردن سینه. با رعایت این اصول، در عرض یک هفته شما احساس بهتری خواهید داشت. پس از آن باید برای معاینه به مطب پزشک مراجعه کرد تا پزشک معالج ضمن بررسی روند بهبود، زمان بازگشت به روتین زندگی و انجام فعالیت‌های بدنی و عادی را معین کند.

در نظر داشته باشید که مراجعه به پزشک و اطمینان از روند درمان بسیار اهمیت دارد و بروز هر گونه مشکل یا نشانه‌ای اعم از احتمال عفونت پس از عمل جراحی سینه، باید جدی گرفته شود.

 

چه زمانی‌که عمل جراحی سینه انجام داده باشید، چه پروتز سینه کار گذاشته باشید، استفاده از گن باند و پوشیدن سوتین مخصوص بعد از عمل الزامی است و بایستی با مشورت پزشک یکی از انواع مرتبط با عمل خود را تهیه کنید. شرکت آراسیما علاوه‌بر عرضه انواع پروتز سینه از برند سیلیمد، مدل‌های مختلفی از گن‌های اندامی ورونیک و سوتین‌های مخصوص مدیکال زد را در سبد کالای خود دارد و امکان پرو کردن و انتخاب آن را برای مشتری‌ها و داوطلبان عمل‌های زیبایی در محل شرکت فراهم کرده است. با مراجعه به وب سایت آراسیما، ضمن دریافت اطلاعات و آگاهی از حوزه‌ی ابزار و تجهیزات پزشکی، به صفحه محصولات آراسیما بروید و با انواع پروتز، سوتین، اسکار و فانل آشنا شوید.

 

منبع:

https://www.awplasticsurgery.com/

 

آخرین مقالات