آشنایی با بادی‌ کانتورینگ یا پیکرتراشی: مزایا، خطرات و نقاهت

رژیم گرفتن از جمله فعالیت‌هایی است که بسیاری از افراد برای رسیدن به وزن و اندام ایده‌آل خود انجام می‌دهند. در این پروسه هرچه شخص دارای وزن بیشتری باشد و چربی بیشتری از دست بدهد، بسته به نوع و جنس پوست، در کل بدن پوست‌های اضافه ایجاد می‌شود که ظاهری ناخوشایند به وجود می‌آورد؛ پس بدیهی است که فرد نگران ظاهر خود پس از کاهش چشم‌گیر وزنش باشد و به دنبال گزینه‌هایی برای بهبود شکل اندام خود بگردد.

کانتورینگ بدن یا پیکرتراشی روشی است که به‌عنوان درمانی برای از بین بردن پوست اضافی ناشی از کاهش چربی و فرم دادن به بدن، برای دست‌یابی به ظاهری زیباتر انجام می‌شود. با این حال بسیاری از افراد در مورد این‌که پیکرتراشی شامل چه مواردی است، آگاهی ندارند. در این مقاله می‌توانید با جزئیات این روش عمل آشنا شده و به درک درستی از چگونگی آن برسید. فقط حتما در نظر داشته باشید که اگر تصمیم به عمل زیبایی بادی‌ کانتورینگ گرفته‌اید، باید به یک متخصص باتجربه مراجعه کنید.

بادی‌ کانتورینگ یا پیکرتراشی چیست؟

کانتورینگ بدن که به نام مجسمه‌سازی بدن نیز شناخته می‌شود، روشی است که با تغییر شکل نواحی خاصی از بدن، فرد را به استانداردها و ایده‌آل‌های دل‌خواهش می‌رساند. کسانی‌که به این عمل جراحی علاقه دارند، معمولا به دنبال برداشتن هر گونه پوست اضافی، از بین بردن چربی مازاد یا کانتور کردن یا در اصطلاح تراشیدن قسمتی از بدن هستند تا از نظر زیبایی ظاهری، دل‌پذیرتر و جذاب‌تر به نظر برسند.

این نکته حائزاهمیت است که کانتورینگ بدن یک جراحی کاهش وزن نیست! اما رویه‌ای است که نواحی مشخصی از بدن را شکل می‌دهد که کاهش وزن در آن‌ها امکان‌پذیر نیست یا به‌سختی انجام می‌شود یا به‌دنبال کاهش وزن، ظاهر نامطلوبی را ایجاد می‌کند. با این تعریف، فکر می‌کنید که بادی‌ کانتورینگ یا پیکرتراشی شامل چه مواردی می‌شود؟

برای انجام عمل بادی کانتورینگ حتما بایستی به یک پزشک متخصص مراجعه کرد و مشاوره صحیح گرفت!

 

در طول عمل بادی‌ کانتورینگ یا پیکرتراشی چه اتفاقی می‌افتد؟

روش کانتورینگ بدن بیشتر یک مجموعه جراحی پی‌درپی است تا فرد به ظاهر ایده‌آل خود برسد. داوطلب این عمل باید با یک جراح پلاستیک خبره و توان‌مند مشورت کند تا نتیجه‌ای که از عمل حاصل می‌شود، نزدیک به ذهنیت او از اندام موردعلاقه‌اش باشد. در این شرایط توصیه‌های پزشک جراح، اولین و بهترین اقدام برای او خواهد بود.

جراحی‌هایی که معمولا در پروسه کانتورینگ بدن انجام می‌شود، عبارتند از:

  • لیپوساکشن
  • تامی‌تاک
  • لیفت سینه، بزرگ کردن سینه، کوچک کردن سینه
  • لیفت ران
  • لیفت بازو
  • لیفت باسن برزیلی
  • لیفت صورت

معمولا در جلسه مشاوره قبل از عمل زیبایی، جراح هدف شما از انجام این عمل و سابقه پزشکی شما را موردبحث قرار می‌دهد وبا تجویز یک معاینه فیزیکی، مطمئن می‌شود که آیا شما داوطلب مناسبی برای بادی‌ کانتورینگ یا پیکرتراشی هستید، یا خیر.

 

چه افرادی کاندیدای خوبی برای عمل بادی کانتورینگ هستند؟

بسیاری از افرادی که علاقه‌مند به انجام این عمل هستند، غالبا کاهش وزن چشم‌گیری را تجربه کرده‌اند و می‌خواهد از شر پوست و چربی‌های اضافه خلاص شوند؛ اما اشخاص دیگری که می‌خواهند ظاهری جوان‌تر، پوستی کشیده‌تر و اندامی باریک‌تر داشته باشند هم می‌توانند دواطلب این روش عمل زیبایی باشند و از مزیت‌های کانتورینگ بدن بهره‌مند شوند. برای درک بهتر مزیت‌های بادی‌ کانتورینگ یا پیکرتراشی و آن‌چه از این عمل حاصل می‌شود، به ادامه مقاله توجه کنید!

 

بادی کانتورینگ یکی از فعالیت‌هایی است که با کشیده شدن پوست منجر به صافی آن و زیبایی فرم بدن می‌شود.

 

مزیت‌ها و معایب بادی‌ کانتورینگ یا پیکرتراشی چیست؟

برخی از مزایای عمل زیبایی بادی کانتورینگ

  • شما می‌توانید با انجام این عمل به شناخت بهتری از بدن خود و زیبایی‌های اعضای آن دست پیدا کنید. به این دلیل که برخی از نواحی بدن مشخص‌تر می‌شوند و جذابیت خود را نشان می‌دهند!
  • جراحی پیکرتراشی نواحی خاصی از بدن شما را هدف قرار داده و می‌تواند به دل‌خواه و سلیقه شما تغییر کند؛ مانند لیفت سینه، کوچک کردن سینه یا بزرگ کردن سینه که با کاشت پروتز سینه امکان‌پذیر می‌شود.
  • ظاهری جوان‌تر و لاغرتر به اندام شما می‌بخشد. پیری پوست ناشی از بالا رفتن سن، شل شدن آن در اثر بیماری یا کاهش وزن، می‌تواند موجب افتادگی پوست شده و چین‌وچروک ایجاد کند که بادی‌ کانتورینگ به افراد داوطلب کمک می‌کند تا با تغییر شکل پوست و تراشیدن چربی‌های اضافی، افتادگی‌های ناخواسته و نازیبا را برطرف کند.
  • پیکرتراشی منجر به صاف شدن پوست شما می‌شود. علاوه‌بر این‌که اعضای خاص بدن شما به‌طور مشخص‌تری نمایش داده می‌شوند، با کشیده شدن پوست از طریف لیفت آن، پوست صاف‌تری را هم تجربه خواهید کرد.

معایب بادی‌ کانتورینگ یا پیکرتراشی

جراحی پلاستیک زیبایی بدن همیشه در کنار مزیت‌ها، ممکن است خطراتی را هم برای فرد در بر داشته باشد. برجسته‌ترین خطرات شامل این موارد هستند:
  • احتمال دارد که نتیجه‌ی بعد از عمل، موردقبول فرد نباشد و انتظارات او را برآورده نکند. این اولین خطر کانتورینگ بدن بوده که ظاهر بدن را نامطلوب جلوه می‌دهد و ممکن است برای رفع ایرادات احتمالی به جراحی‌های بیشتری نیاز شود یا هزینه‌های بالاتری برای او در پی داشته باشد.
  • آسیب به اعصاب، ‌رگ‌های خونی، ماهیچه‌ها و سایر اندام‌ها نیز از خطرات دیگر ناشی از پیکرتراشی است. بنابراین حتما قبل از عمل نسبت به انتخاب پزشک جراح خود و مشاوره‌های پیش از آن اطمینان حاصل کنید.
  • با انجام بادی‌ کانتورینگ فرد باید انتظار تغییر رنگ در پوست را نیز داشته باشد. در برخی جراحی‌ها احتمال برش‌های بیشتر در سطح پوست وجود دارد که به‌طور طبیعی جای زخم و کبودی بیشتری را ایجاد می‌کند و ممکن است به‌سرعت یا به‌خوبی بهبود پیدا نکند یا جای زخم به‌صورت دائمی روی پوست باقی بماند که همین دلیلی برای تغییر رنگ پوست خواهد بود.

حال که با برخی از خطرات و مزیت‌های روند بادی‌ کانتورینگ یا پیکرتراشی آشنا شدید، بهتر است بدانید که در طول ریکاوری چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

 

بعد از انجام بادی کانتورینگ باید با پوشیدن گن مخصوص، نسبت به فرم‌دهی بدن و رسیدن به اندام دلخواه تلاش کرد.

 

در طول پروسه ریکاوری بعد از عمل بادی‌ کانتورینگ چه پیش می‌آید؟

در حقیقت پاسخ قطعی برای مشخص بودن زمان بهبودی عمل بادی کانتورینگ وجود ندارد؛ چراکه می‌تواند متشکل از چند عمل جراحی باشد که هر کدام دوره‌ی نقاهت و مراقبت‌های مختص خود را دارند و ممکن است بهبودی کامل، به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. بنابراین در مشاوره‌های پیش از عمل، جراح پلاستیک عمدتا شما را با روند بهبودی و جزئیات آن آشنا خواهد کرد که احتمالا استفاده از بانداژ، مصرف داروها و پیگیری‌های منظم نیز شامل آن هستند. اما هیچ‌کدام از این موارد از اهمیت بادی‌ کانتورینگ به‌عنوان یک روش صحیح و مناسب برای رسیدن به ظاهر دل‌خواه شما کم نمی‌کند!

 

در پایان یادگیری این نکته که بادی کانتورینگ چیست و آیا برای بدن مناسب است یا خیر، نیازمند مشاوره و مطالعه بسیاری بوده و نتیجه دل‌خواه زمانی حاصل می‌شود که تمام استانداردهای جراحی به‌درستی رعایت شوند. بخشی از این نکات به تجهیزات مصرفی و موردنیاز در اتاق عمل بستگی دارد؛ مانند فانل یا قیف پروتز که با قابلیت نوتاچ یا بدون لمس، ایمنی و بهداشت لازم را برای بیمار ایجاد می‌کند. همچنین استفاده از پروتز سینه در ابعاد مختلف بسته به سلیقه فرد داوطلب از دیگر مواردی است که ربط مستقیمی به زیبایی اندام حاصل از عمل پیکرتراشی دارد.

مراقبت‌های بعد از عمل با استفاده از گن‌های مختص جراحی بادی کانتورینگ برای نواحی جراحی‌شده نیز از مهم‌ترین اقدامات ضروری بعد از عمل است که با فرم‌دهی مناسب، فرد را به اندام ایده‌آلش می‌رساند!

شرکت آراسیما به‌عنوان اولین واردکننده تجیهزات و ادوات جراحی پلاستیک در ایران، با سابقه دیرینه و اعتبار در نام و عملکرد خود با بسیاری از پزشکان جراحی زیبایی نیز ارتباط نزدیک داشته و کلیه نیازهای ایشان و داوطلبان یا بیماران را با فراهم کردن انواع پروتز سینه از برند سیلیمد، فانل، انواع گن ورونیک، تیشواکسپندر و آنتی اسکار، برطرف می‌کند. برای مشاهده محصولات آراسیما، آگاهی از مشخصات یا دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه اصلی وب سایت آراسیما مراجعه کرده و با انتخاب مناسب، سفارش خود را انجام دهید.

منبع:

www.baumholtzplasticsurgery.com

آخرین مقالات